Spoločnosť Starbucks zavádza poplatok za jednorazové šálky v Londýne

Enviro
Komentáre

Spoločnosť Starbucks UK zaviedla od minulého týždňa (26.2.2018) 5 pencový poplatok za všetky jednorazové kávové šálky, predávané v 35 pobočkách po celom Londýne. Je to skúšobná doba trvajúca tri mesiace.

Rozhodnutie bolo prijaté ako súčasť úsilia reťazca znížiť množstvo odpadu a motivovať zákazníkov, aby používali keramické hrnčeky, alebo priniesli svoje vlastné opakovane použiteľné poháre.

Ešte v januári skupina britských poslancov odporúčala, aby kávové reťazce zaviedli 25pencové poplatky. Odhaduje sa, že vo Veľkej Británií sa zlikviduje približne 5 000 šálok každú minútu a menej ako 1 percento z tohto množstva sa recykluje. Poslanci uviedli, že účtovanie poplatkov za jednorazové použitie je efektívnejšou stratégiou ako znižovanie ceny na šálky opätovného použitia, rovnako ako poplatok za igelitové tašky na jedno použitie v obchode s potravinami znížil ich používanie o 83 percent už za prvý rok.

Vedúci komunikácie Starbucks Europe, Simon Redfern, povedal, že dúfa, že príplatok povzbudí zákazníkov, aby prehodnotili svoje rozhodnutie používať jednorazové poháre. Čašníci sa musia spýtať zákazníkov, či chcú svoje nápoje v keramike predtým, ako automaticky pridajú 5 pencí na účet za šálku na jednorazové použitie. Redfern uviedol v tlačovej správe,

„Ponúkli sme zľavu na opakovane použiteľný pohár na dobu 20 rokov, pričom v súčasnosti túto ponuku využíva iba 1,8% našich zákazníkov. Preto nás skutočne zaujíma, ako môže tento poplatok pomôcť zmeniť správanie ľudí a pomôcť znížiť množstvo odpadu, ktorý naša firma produkuje. “

Environmentalisti sa ale zhodujú s poslaneckým návrhom z januára a Starbucks skôr kritizujú. 5 pencí je podľa nich príliš málo nato, aby ľudí motivovali ku noseniu vlastných šálok. Hlavne kvôli tomu, že samotné drinky v Starbuckse sú príliš drahé, aby ľudia riešili tých  pár pencí navyše. Práve preto si Starbucks vyslúžil za tento najprv pozitívne vyzerajúci krok kritiku. Ostáva dúfať že po tejto trojmesačnej dobe sa táto cena zdvihne a ľudia budú mať väčšiu motiváciu nosiť si vlastné šálky.

Mohlo by vás zaujímať

Newsletter

Zapoj sa do odberu nášho CorrectGreen newslettera a dostávaj pravidelné informácie zo sveta ekológie ľudskou rečou. Z newsletteru sa môžeš kedykoľvek odhlásiť.