Martina Horváthová: Používaním prírodnej kozmetiky pomáhate najmä sebe a svojmu zdraviu

Eko príbehy
Komentáre

Mladá podnikateľka, ktorá vyrába prírodnú kozmetiku je so značkou 2SIS už dva roky na trhu. Za ten čas sa podarilo Martine pripraviť niekoľko voňavých kolekcií.

Martina Horváthová nám priblížila príbeh značky 2SIS, prírodnej kozmetiky, ktorej produkty si rozhodne zaslúžia svoje miesto v každej kúpeľni.

Mimo iného na svojom blogu aj vzdeláva čitateľov, píše o nebezpečenstvách syntetických ingrediencií, či o blahodárnych účinkoch rastlinných, prírodných zložiek.

 

(zdroj: M. Horváthova)

Už z názvu vašej značky vyplýva, že ako sestry máte dobrý vzťah. Jedna chemička, druha dizajnérka. Ako je možné, že napriek rozdielnemu smerovaniu ste sa dokázali spojiť práve v takej veci ako je výroba prírodnej kozmetiky?

Celý príbeh značky sa začal písať v roku 2013, kedy sa to spojilo samé. Po nevydarenom pokuse vyrobiť balzam na pery, ma sestra vyzvala aby som vyrobila mydlo. A tam to celé začalo. Po čase som vymyslela niekoľko desiatok receptúr na rôzne výrobky. V tom čase som študovala na vysokej škole a preto som mala kopec času premýšľať nad budúcnosťou. Tú som si predstavovala práve s výrobou prírodnej kozmetiky. Natoľko ma to pohltilo, že som bola presvedčená, že toto je cesta, ktorou chcem ísť. Krátko pred ukončením štúdia ma zo školy vylúčili a tak sme ani sekundu neváhali a pustili sme sa do budovania značky. Verte, či nie, takéto spojenie je ideálne. Chvíľu po založení firmy sa k nám pridal aj priateľ Marek, ktorý má ekonomické vzdelanie a taktiež rozumie marketingu. Dnes sme na trhu cez dva roky a krásne rastieme. Avšak príbeh dvoch sestier sa zmenil. Sestra Katarína sa rozhodla ísť inou kariérnou cestou. Za značkou stojím ja (Martina) a môj priateľ Marek.

Ako sa značka 2SIS budovala? Mali ste nejaký plán ako do toho „skočiť“, alebo ste chceli len zúžitkovať to, čo ste vedeli a mali chuť robiť?

Všetko sme budovali od nuly. Nemali sme na účte tisícky EUR, ani známych, ktorí nám pomohli. Sami sme vytvorili dizajn, web, receptúry, pripravili sme výrobu, prešli všetkými legislatívnymi požiadavkami. Bolo to ťažké a keby som o tomto všetkom vedela vopred, pravdepodobne by som sa toho sna vzdala. Naivita bola súčasťou začiatkov. Spustili sme e-shop a čakala som, že okamžite nám budú chodiť samé objednávky a my sa nezastavíme. Prišla tvrdá realita a prvá objednávka prišla po týždni od mojej známej. Všetko chcelo čas a tvrdú prácu. Veľa sme sa toho naučili a stále sa učíme, veľmi nás to baví a robíme, čo milujeme.
(zdroj: M. Horváthova)

Čím je vaša kozmetika iná od tej bežnej (poznámka: bežná – bežne dostupná v obchodoch)? Vieme teda, že je prírodná, ručne robená, ale aké sú jej ďalšie výhody?

Bežne dostupná kozmetika je zväčša plná syntetických ingrediencií, ktoré sú častokrát škodlivé. Síce si kúpite šampón za 2 eurá, ale v skutočnosti si kupujete chemický koktejl, ktorý sa skrýva za výborný marketing. Nehovorím len o tých lacných značkách, ale práve tie luxusné a drahé značky sú plné škodlivých syntetík. Naše produkty sú teda odlišné najmä zložením. Sú to aktívne látky, rastlinného pôvodu, ktorých blahodárny účinok je dokázaný. Používaním prírodnej kozmetiky pomáhate najmä sebe a svojmu zdraviu. Pre mňa sú naše produkty výnimočné najmä pre ich dizajn.

Je pravda, že vďaka absencií chemikálii nie je vaša kozmetika záťažou pre životné prostredie. Ale čo obaly? 🙂 Väčšina z nich je papier, ale v prípade balzamov sú tam aj plasty.

Áno, používame aj plastové obaly. Tento plast je recyklovateľný a práve preto máme zavedený recyklačný program. Zákazníci nám preto môžu všetky plastové obaly vrátiť a našim plánom je opätovne ich použiť. Zatiaľ nechceme prezrádzať ako, pretože pracujeme na technológií, ktorá z plastov vyrobí užitočné predmety.
Ostatné papierové obaly sú zo špeciálneho papiera, ktorý je vyrobený z kukuričných listov, či šupiek citrusov a je potlačený ekologickými farbami. Čo znamená, že sú kompletne kompostovateľné.
(zdroj: M. Horváthova)

Ako to vlastne ide? Fungujete už od roku 2013, pochváľte sa teda. Pretože ak sa darí vám a vašim produktom je to dobré aj pre našu prírodu.

Ide to super. 🙂 Práce je stále viac, stretávame zaujímavých ľudí, s ktorými vymýšľame nové zaujímavé veci. Čaká nás perná druhá polovica roka a verím, že čoskoro všetkým budeme môcť prezradiť veľké novinky. Zatiaľ sa môžu naši zákazníci tešiť na nové kolekcie.

Rôzne vône a kombinácie ste predtým skúšali, aby ste mali istotu, alebo ste produkt jednoducho vyrobili?

Všetko to začína u mňa v hlave. Dostanem nápad, alebo tip na výrobok, či vôňu. Potom si vytvorím receptúru a vyrobím prvý prototyp. Prvý prototyp zväčša nebýva taký ako si predstavujem, preto musím receptúru meniť a pracovať na ďalších. Niekedy to trvá pár dní, inokedy týždne.

Aké sú vaše plány do budúcna? Pokojne môžete rozpísať, nielen značky, ale aj vaše samotné.

Plánov je veľa. Potrebujeme zväčšiť priestory, pripravujeme nové kolekcie, pracujeme na nových obaloch. Je toho naozaj veľa čo potrebujeme zlepšiť, či urobiť, no nechcem všetko hneď prezrádzať. 🙂
(zdroj: M. Horváthova)

Máte pestrý sortiment. Viete obsiahnuť už väčšinu kozmetických produktov, či je niečo, čo ešte nie, ale chceli by ste možno časom?

Ako som spomínala v najbližších mesiacoch prinesieme nové kolekcie. Konkrétne to bude pleťová kolekcia, pánska kolekcia a deodoranty.

Svojim rozhodnutím vyrábať prírodnú kozmetiku a baliť ju zväčša do prírodne ľahko rozložiteľných obalov aj vzdelávate k zodpovednému správaniu k životnému prostrediu. Snažíte sa takým spôsobom aj žiť? 🙂

Samozrejme, žiť život zodpovedný k životnému prostrediu je určitým spôsobom vystúpenie z komfortnej zóny, ale mne to prišlo logické a prirodzené zaujímať sa aj o svoje okolie a prírodu. Taktiež sa o to snažím aj edukovaním čitateľov nášho blogu, kde píšem o nebezpečenstvách syntetických ingrediencií, či o blahodárnych účinkoch rastlinných, prírodných zložiek. Nedávno som bola aj súčasťou úspešnej Zero waste konferencie, kde som hovorila práve o zdravotných a ekologických dopadoch niektorých ingrediencií.

Mohlo by vás zaujímať

Newsletter

Zapoj sa do odberu nášho CorrectGreen newslettera a dostávaj pravidelné informácie zo sveta ekológie ľudskou rečou. Z newsletteru sa môžeš kedykoľvek odhlásiť.