Kaufland začal s predajom slovenských šalátových uhoriek a bio šalátových uhoriek bez fólie

Enviro
Komentáre

Obchodný reťazec Kaufland začal s predajom slovenských šalátových uhoriek bez fólie. Od apríla si budete môcť kúpiť aj bio šalátové uhorky bez fólie, budú označené ekologickou samolepkou.

K dlhodobým prioritám obchodného reťazca Kaufland patrí úloha podieľať sa na udržateľnosti životného prostredia. Preto od začiatku preferuje nebalené položky v sektore ovocie a zelenina.

Balenie uhoriek do fólie je štandardom vo väčšine európskych krajín, nakoľko ich fólia udrží dlhšie čerstvé aj v skladových priestoroch. S predajom uhoriek bez fólie môže teda prichádzať množstvo komplikácií. Voľné uhorky sa dehydratujú rýchlejšie než tie, ktoré sú zabalené, čo môže mať vplyv na ich čerstvosť. Ale plastové fólie zo šalátových uhoriek, bohužiaľ, končia v odpade, pričom ich ďalšia recyklácia nie je možná. Obchodný reťazec Kaufland to považuje za vážny problém, ktorým sa rozhodol aktívne zaoberať. „Tým, že budeme predávať uhorky, ktoré nebudú zabalené vo fólii, sa na Slovensku ročne vyhneme produkcii 15 ton plastu. Slovenské uhorky sme začali predávať bez fólie už od marca,“ upresnil riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Richard Bendík.

Vyradenie plastov z predaja je súčasťou dlhodobej stratégie spoločnosti Kaufland v boji proti plastom. Cieľom je eliminácia využívania plastov, recyklácia, ale aj triedenie plastového odpadu a edukácia verejnosti. Spoločnosť sa snaží pristupovať inovatívne aj k otázkam dizajnu, nakoľko jej prioritou je naďalej vytvárať iba recyklovateľné obaly.

Kaufland ponúka slovenské uhorky od dvoch slovenských pestovateľov, pričom majoritným pestovateľom je spoločnosť Zelstar. zdroj: Kaufland Slovensko

Spoločnosť Kaufland Slovensko vyraďuje dlhodobo mikroplasty z procesu výroby v prípade vlastnej pleťovej a telovej kozmetiky, ale aj čistiacich prostriedkov. K ďalšiemu kroku pristúpil reťazec v roku 2017, kedy vyradil z predaja najpoužívanejšiu plastovú tašku a nahradil ju ekologickejším variantom, akým je plátenná taška z biobavlny alebo  tašky s certifikátom Blue Engel. Minulý rok Kaufland oznámil, že do konca roka 2019 má v pláne vyradiť plastové nápojové slamky v rámci privátnych značiek. Rovnako bude postupovať aj v prípade jednorazového plastového riadu. Popri trvalo udržateľnom papierovom riade bude do sortimentu ešte vo väčšej miere zahrnutý viacnásobne použiteľný riad.

Ekologický prístup sa týka nielen minimalizácie plastov, ale aj ich recyklácie a vzdelávania, ktoré sa snaží cieliť predovšetkým na svojho zákazníka. „Veríme, že ak sú zákazníci dostatočne informovaní o ekologickejších alternatívach, je väčšia pravdepodobnosť, že zmenia svoje nákupné správanie. Preto má v Kauflande zákazník už niekoľko rokov možnosť odovzdať druhotné suroviny, ako sú plasty, papier, použité baterky, žiarovky a malé elektrospotrebiče,“ dodala Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko.

Predaj uhoriek bez fólie je teda ďalším krokom na ceste k životu bez plastov, ktorý je podstatou ekologickej stratégie spoločnosti Kaufland Slovensko.

Zdroj: Kaufland Slovensko

Mohlo by vás zaujímať

Newsletter

Zapoj sa do odberu nášho CorrectGreen newslettera a dostávaj pravidelné informácie zo sveta ekológie ľudskou rečou. Z newsletteru sa môžeš kedykoľvek odhlásiť.