Kaufland vyhlasuje boj plastovým obalom

Enviro
Komentáre

Spoločnosť Kaufland sa rozhodla vyradiť z ponuky vybrané plastové druhy tovaru do konca roku 2019.

Zároveň plánuje do roku 2025 znížiť celkovú spotrebu plastov minimálne o 20 percent a všetky jej privátne značky budú mať stopercentne recyklovateľné obaly.

Boj proti plastu je v spoločnosti čoraz viac spomínaná téma, v ktorej má maloobchod kľúčovú úlohu. Aj spoločnosť Kaufland si je toho vedomá. Preto začala uplatňovať stratégiu, v ktorej sú jasne definované ciele: znižovanie spotreby plastov, zlepšovanie recyklácie a zameranie sa na trvalo udržateľné obaly.

V rámci tejto stratégie sa Kaufland zaväzuje znížiť vo všetkých krajinách, kde pôsobí, spotrebu plastov minimálne o 20 percent do roku 2025, zabezpečiť stopercentnú recyklovateľnosť umelých obalov svojich privátnych značiek, a tiež do konca roku 2019 vyradiť z ponuky vybrané druhy plastových tovarov.

Foto: www.asuntospublicos.org

„Tým, že zostávajúce umelohmotné obaly našich privátnych značiek sa stanú plne recyklovateľnými, môžeme ich zaradiť do obehu recyklovateľných druhotných surovín, a výrazne tak zredukujeme zaťaženie životného prostredia,“vysvetľuje ďalšie kroky spoločnosti Kaufland Slovenská republika Richard Bendík, riaditeľ nákupu.

Používanie baliacich materiálov by malo byť  výrazne zredukované. Všade tam, kde je to možné, ich Kaufland prestane používať úplne, a to v rámci celej spoločnosti. Do konca roka 2019 budú vyradené z ponuky plastové nápojové slamky privátnych značiek a jednorazový plastový riad. Popri trvalo udržateľnom papierovom riade bude do sortimentu, ešte vo väčšej miere, zahrnutý viacnásobne použiteľný riad. Kaufland Slovensko už v uplynulom roku vyradil z predaja najpoužívanejšiu plastovú tašku a nahradil ju ekologickým variantom – plátenou taškou z bio bavlny. Spoločnosť sa od roku 2013 zaviazala k tomu, že pri výrobe vlastnej pleťovej a telovej kozmetiky, ako aj pracích a čistiacich prostriedkov nebude používať mikroplasty.

Kaufland dlhodobo edukuje svojich zákazníkov v oblasti ochrany životného prostredia, lebo verí, že ak sú zákazníci dostatočne informovaní o ekologickejších alternatívach, je väčšia pravdepodobnosť, že zmenia svoje nákupné správanie. Preto má v  Kauflande  zákazník už niekoľko rokov možnosť odovzdať druhotné suroviny ako sú plasty, papier, použité baterky, žiarovky a malé elektrospotrebiče.

zdroj: FB Kaufland

„Kaufland je, ako jedna z vedúcich spoločností na maloobchodnom trhu v Európe, zodpovedný za uvedomelé zaobchádzanie so životným prostredím a zdrojmi. V rámci stratégie ohľadne plastov môžeme cielenými opatreniami veci ovplyvniť a meniť. To sa samozrejme nedá z jedného dňa na druhý, máme pred sebou ešte kus práce. Ale chceme nadviazať na naše predchádzajúce opatrenia –  obehové hospodárstvo a menej plastov,“hovorí generálny riaditeľ Kaufland Slovensko Paul Pauls.

Rovnaký prístup má aj obchodný reťazec Lidl. Lidl a Kaufland sú súčasťou Skupiny Schwarz. Tá si uvedomuje a prijíma svoju zodpovednosť, predovšetkým vo vzťahu k životnému prostrediu. V rámci komplexného 360 stupňového strategického postoja k plastom vyvíja Skupina Schwarz opatrenia a celosvetovo ich uplatňuje. Cieľom strategického postoja k plastom je obmedziť objem používaných plastov.

Zdroj: Kaufland

Zdroj ilustračnej snímky: Kaufland (z igelitka.com)

Mohlo by vás zaujímať

Newsletter

Zapoj sa do odberu nášho CorrectGreen newslettera a dostávaj pravidelné informácie zo sveta ekológie ľudskou rečou. Z newsletteru sa môžeš kedykoľvek odhlásiť.