Kaufland dáva stopku jednorazovým plastovým pohárom

Enviro
Komentáre

V rámci svojej plastovej stratégie Kaufland pristúpil k ďalšiemu kroku a po plastových slamkách a riadoch zo svojej ponuky definitívne vyradil aj jednorazové plastové poháre. Okrem toho tiež znižuje podiel plastu v pohároch kávy K-to go, a to o 30 %.

Kaufland sa minulý rok zaviazal, že do konca roka 2019 vyradí zo svojej ponuky všetok jednorazový plastový riad, slamky a poháre. Svoj záväzok plní s niekoľkomesačným predstihom a v súčasnosti zo svojej ponuky vyradil jednorazové plastové poháre, ktoré boli nahradené ekologickejšou papierovou verziou, čím sa výrazne zníži záťaž na životné prostredie. Záujem o jeho ochranu potvrdzuje aj tým, že odstránil plastový vrchnák na obaloch káv pod privátnou značkou K-to go a znižuje podiel plastov v týchto obaloch o 30 %.

Na alarmujúcu situáciu s plastom spoločnosť upozornila už prostredníctvom svojej kreatívnej kampane s podtitulmi „Už ani glg“ a „Už ani hlt“. Vyradenie plastových pohárov je teda ďalším logickým krokom. „Chceme aj naďalej pokračovať v napĺňaní nášho záväzku, v rámci ktorého sme pristúpili k vyradeniu jednorazových plastových pohárov z ponuky. Ide o súčasť našej dlhodobej firemnej stratégie zameranej na ochranu životného prostredia. Tento prístup je pre našu spoločnosť veľmi dôležitý a intenzívne sa mu venujeme,“ zdôraznila Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

Ročne sa vďaka tomuto kroku výrazne odľahčí záťaž na životné prostredie. Len vyradením jednorazových plastových pohárov, ktorých sa v Kauflande minulý rok predalo skoro 6 miliónov kusov, sa ušetrí až takmer 23 ton plastu ročne. Odstránením vrchnáku a zredukovaním podielu plastu v obale kávy K-to go o 30 % ušetrí 1,3 tony plastu ročne. To však nie je všetko. „Cieľom Kauflandu je do roku 2025 znížiť celkovú spotrebu plastov minimálne o 20 % a predávať všetky produkty našich privátnych značiek v 100 % recyklovateľných obaloch,“ prezradila ďalšie plány Kauflandu Lucia Langová.

Kauflandu je zodpovedný a ekologický prístup k životnému prostrediu blízky. V minulosti už zakázal používanie mikroplastov pri výrobe vlastnej pleťovej a telovej kozmetiky a najpredávanejšie ľahké plastové tašky vyradil z predaja a uviedol na trh tašky z biobavlny a certifikátmi Blue engel. Len pred pár týždňami zaradil do predaja nové EKO sieťky na ovocie a zeleninu z biobavlny s certifikátom GOTS. „Vyradením jednorazových plastových pohárov sa naše kroky v zodpovednom prístupe a ochrane  životného prostredia nekončia. V krátkom čase chystáme aj ďalšie zmeny a novinky, ktorými chceme pokračovať v napĺňaní našej dlhodobej firemnej stratégie,“ uzatvára Lucia Langová.

Plastové poháre v Kauflande už nenájdete.

Spoločnosť Kaufland: 

Spoločnosť  Kaufland patrí k lídrom medzi obchodnými reťazcami a v súčasnosti prevádzkuje viac ako 1270 samoobslužných obchodných domov v Nemecku, Českej republike, Poľsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku. Prvý obchodný dom otvoril Kaufland v roku 2000 v Poprade a doteraz otvoril na území Slovenska spolu 67 prevádzok. Obchodné domy  Kaufland ponúkajú rôznorodý sortiment a atraktívne privátne značky. To, že Kaufland patrí medzi top značky na slovenskom trhu dokazujú aj ocenenia Najzamestnávateľ roka v kategórii obchod a služby (2016), Slovak Superbrands Award (2015, 2016, 2017, 2018), Najdôveryhodnejšia privátna značka (2016, 2017, 2018), Najdôveryhodnejší predajca potravín (2018), Zodpovedný predajca (2016), Top Employer Slovensko 2019 a Najzamestnávateľ 2018 v kategórii Obchod a služby. Spoločnosť Kaufland je generálnym partnerom Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a PRO-HOKEJ a.s. V rámci spoločenskej zodpovednosti je okrem iných aj dlhoročným partnerom Slovenského Červeného kríža. Dôležitým faktorom je aj ochrana životného prostredia a rôzne ekologické projekty, ktoré firma realizuje. 

Mohlo by vás zaujímať

Newsletter

Zapoj sa do odberu nášho CorrectGreen newslettera a dostávaj pravidelné informácie zo sveta ekológie ľudskou rečou. Z newsletteru sa môžeš kedykoľvek odhlásiť.